Monday 6 February 2012

KEKURUNGAN

Dah hampir 4 hari kot xkluar ke mane2 melainkan keluar dari bilik g mandi,basuh & sidai baju serta cari makan kat kedai area campus....So setelah berkurungan di dalam bilik sambil belajar kononnya tapi lebih dari mendengar lagu agaknya..dengan cuaca yang panas membuat aku terliur untuk makan cendol & laksa di sebuah kedai yg dekat dengan campus...so aku decide la nk keluar pukul 6pm..then,sesudah bersiap aku terus mencapai kunci moto & begpack...sebelum nak beli ape2 aku dah target nak withdraw duit...kot2 la nanti ade pape yang berkenan...tp dalam masa yg sama nak berjimat...so i decide too withraw RM 300 sahaja...eh silap pulak Rm 30 sahaja..
hehe...lepas kluarkan duit semua aku gi order dulu Nasi Goreng Pataya kat gerai makan kot2 lah nnt tgh malam lapa....sepasal pulak nk cari makanan an...so aku nk beli ckit jajan untuk menguyah,biasa la aku kan the good eater..hehe....bila aku baru saje nak naik moto tetiba "GEDUMMM".....bunyi kilat secara tetiba2...sebaik aku xmelatah babe...dah lah ramai kat gerai makan tuh...sbaik aku dapat cover macho dengan baik....so aku ingat xhujan la hanya sekadar bunyi guruh sebab time tuh still panas...so aku start enjin moto & gerak g kedai runcit sebelum nak g makan laksa dan cendol..memang elok dah sampai junction kedai runcit....hujan buat intro slow motion..then lebat....dengan muka slumber & sedih aku Uturn lps tuh bawak motor dengan kelajuan agak2 70km/j...sambil dalam hati berteriak*dah agak..mesti hujan..Ya Allah kenapa kau xbagi aku menikmati hari aku dengan semangkuk cendol & laksa*....mengeluh aku sendirian...*hati positif membisik..psssst mungkin ada sebab nya..tapi xmengapa esok kan masih ada*....then aku lajukan speed motor aku untuk ambil Nasi Goreng Pataya yg aku order tadi..terus aku balik asrama...tukar baju,.,,bukak lagu Decode by Paramore kat hnset & switch on lappy yang aku sleepkan td..terus aku tengok line wireless ok then aku tulis ini entry dengan muka yang pasrah  (:

No comments:

Post a Comment